Vaiko gimtadienis traukinių muziejuje

Tū-tū, arba gimtadienis traukinių muziejuje

Kai pernai, per septintąjį Viliuko gimtadienį namus tiesiogine to žodžio prasme sudrebino „bernų vakaras“, rieškučiomis semdama lego iš lovos (o miegamasis buvo paskelbtas griežčiausia tabu zona!) bei srėbdama kitas griausmingos šventės pasekmes, supratau: metas iškraustyti vyresnėlio gimtadienius iš namų. Na, bent kuriam laikui.

Todėl visus metus, kam nors prabilus apie vaikų šventes, mano ausys automatiškai ištįsdavo – tokiu būdu ir „pagavau“ gimtadienio traukinių muziejuje idėją.

Traukiniai patinka daugeliui žmonių ir aš nesu išimtis. Kažkuo žavi ši transporto priemonė ir tiek. Ta nepaaiškinama traukinių romantika bei pusbrolio šeimos rekomendacijos ir nulėmė, kad jau prieš gerą pusmetį nusprendžiau aštuntąjį Viliaus gimtadienį švęsti Geležinkelių muziejuje.

Kaip viskas vyko

Nusprendžiau anksti, tačiau rezervuoti laiką susigriebiau likus tik 3 savaitėms iki šventės. Laimei, tai nesunkiai pavyko padaryti telefonu, tačiau švenčiantiems ne tokiu šaltu metų laiku, manau, užsisakyti laiką reikėtų anksčiau.

Kadangi muziejuje surengti vaišių nėra galimybių, valgomąją gimtadienio dalį nutarėme padaryti namuose, o po jos keliauti į traukinių pasaulį. Taip, taip, visai išvengti būrelio įsilinksminusių vaikų mūsų būstui nepavyko, tačiau šįkart jis negalėjo skųstis – svečiai susirinko neilgam ir labai tikslingai: minimalios vaišės, bene daugiausiai Viliukui džiaugsmo suteikęs pakilnojimas ant kėdės, jo didenybė tortas su žvakutėmis, šiek tiek žaidimų ir – jau laikas važiuoti!

Mano abejonės, kad geležinkelio stotyje, kurios pagrindinio pastato 2 aukšte įsikūręs muziejus, gali nepavykti rasti vietos automobiliams nepasitvirtino – laisvų parkavimo vietų prie pat muziejaus buvo pakankamai. Tiesa, jos mokamos.

Pačioje traukinių stotyje paskutinį sykį lankiausi kone prieš 20 metų ir ji vienareikšmiškai pasikeitusi į gerąją pusę. Tvarkinga ir švaru. Laiptais pakilome į muziejų ir… programa prasidėjo. Visų pirma buvome pakviesti į salytę pažiūrėti animacinių filmukų. Jei neklystu, jie čekiški – ne tik labai smagūs, bet ir pamokantys. Apie tai kaip atsargiai reikia elgtis prie traukinių ir panašiai.

Gimtadienis Geležinkelių muziejuje
Jei sukate galvą kur švęsti berniuko gimtadienį Vilniuje, išmėginkite Geležinkelių muziejų!
Vaikų gimtadieniai su edukacija išties įdomūs!
Vaikų gimtadieniai su edukacija – švęsti labai įdomu
Geležinkelių muziejuje daug įdomybių!
Geležinkelių muziejuje daug įdomybių

Prisijuokę iš filmukų, keliavome apžiūrėti muziejaus ekspozicijos – čia mus apsiėmė globoti šauni gidė. Didžiausiam vaikų džiaugsmui, posakis „eksponatai rankomis neliečiami“ matyt liko užrakintas kartu su paltais muziejaus rūbinėje – mums buvo leidžiama ne tik paliesti, bet ir išmėginti kaip kas veikia, ir net po vieną kitą eksponatą palaipioti! Žinoma, teko stebėti, kad viskas vyktų proto ribose, bet buvo baisiausiai smagu!

Po ekspozicijos patraukėme į maketų salę su trimis dideliais, veikiančiais maketais. Na, aš pati joje galėčiau gal net ir apsigyventi kuriam laikui – labai smagu tyrinėti miniatiūrinius modeliukų pasaulius. O vaikai iš gidės dar gavo užduotėlių – surasti kuriame makete pasislėpę įvairiausi dalykai: lauko tualeto būdelė, violetinė milkos karvutė ir kitos linksmybės.

Teminis gimtadienis berniukams ir mergaitėms traukinių muziejuje
Teminis gimtadienis traukinių muziejuje
Geležinkelių muziejus – traukinių maketas
Vaiko gimtadienis traukinių muziejuje
Gimtadienis traukinių muziejuje

Net nepastebėję kaip prabėgo 45 minučių programa, leidomės į bene labiausiai vaikų lauktą atrakciją – važiavimą tikru traukiniu! Mano vyresnėlis juo buvo važiavęs tik kelis sykius dar nė trejų neturėdamas, kadaise mums bekeliaujant po Kataloniją ir, žinoma, iš to važiavimo nieko doro neprisimena. Tad nepasinaudoti muziejaus siūlymu pakeliauti iki oro uosto ir atgal žaviu raudonu vieno vagono traukinuku būtų buvę tikrai nedovanotina! Traukinys viešas – juo važiuoja ir kiti žmonės, tačiau, kaip ir patikino muziejaus darbuotojai, jis buvo apytuštis, švarus ir patogus. Kelionės trukmė į abi puses – 20 minučių. Bilieto kaina – suaugusiam 5 lt į abi puses, vaikui nuo 7 metų – 2,5 lt. Taigi, traukinuko bilietų kainas sudėjus su muziejaus kaina – 30 lt už visą programą, galiu drąsiai teigti, kad šiai idėjai katučių plojo ir mūsų šeimos piniginė!

Ką patarčiau jei nuspręstumėte išmėginti gimtadienį traukinių muziejuje? Visų pirma, gerai paskaičiuoti kiek vaikų ir kiek suaugusių dalyvaus. Siūlyčiau planuoti, kad 3 vaikams tektų bent po 1 suaugusįjį. Kad būtų kam pasaugoti gimtadienine siautlige apsikrėtusius vaikus, ypač einant į traukinuką ir atgal.

Apibendrinant – gimtadienis pavyko smagus, o svarbiausia, kad jis baisiai patiko pačiam Viliui. Jei man užsidegus šia idėja Viliukas dar šiek tiek dvejojo – neaišku kaip kas bus, vienas iš kviestų berniukų atsisakė dalyvauti, išgirdęs jog bus švenčiama muziejuje, tai gimtadieniui tik prasidėjus visos dvejonės išlėkė lauk kaip kokie garų kamuoliai iš garvežio! Tū–tū!

2016 03 01 pastaba – šiuo metu Geležinkelių muziejus nebeorganizuoja vaikų gimtadienių, tačiau vaikai visada labai laukiami tiek muziejaus ekspozicijoje, tiek edukacinėse programose!